Dansk

Her har vi samlet gratis skoleopgaver til faget dansk. Klik ind på kategorierne for at få overblikket over, hvilke skoleopgaver, der kan downloades til disse.

Indskoling:

Min første ABC – Store bogstaver (1 ark) Min første ABC – Små bogstaver (1 ark) Skrive store bogstaver (29 ark)
    Skrive små bogstaver (29 ark) De 120 ord (5 ark) Ordjagt: De 120 ord (8 ark)
    Ordjagt: Blandede temaer (12 ark)  Prik til prik-opgaver: Bogstaver (6 ark) Labyrinter: Jagt på store bogstaver (20 ark)
    Labyrinter: Jagt på små bogstaver (20 ark) Mini-krydsord for de små (51 ark) Ordjagt: Jul (8 ark)
    Find de skjulte ord: Jul (20 ark) Små bogstaver til farvelægning (29 ark) Store bogstaver til farvelægning (29 ark)
    Små rim (15 ark)

Der vil løbende komme nye skoleopgaver til dansk ind på siden.

Prøv også spændende dansk-quizzer hos GoQuiz.dk her.

Gratis dansk opgaver til print

Velkommen til vores samling af gratis danskopgaver til print! Uanset om du er lærer, forælder eller elev, er denne samling designet til at hjælpe dig med at styrke dine danskfærdigheder på en sjov og interaktiv måde.

I oversigten øverst har vi samlet en række danskopgaver, som kan printes til gratis brug i skolen eller til hjemmeundervisningen.

Der er blandt andet dansk-opgaver som “De 120 ord”, “Skrive store og små bogstaver”, “Ordjagt på de 120 ord”, “Ordjagt om blandede temaer” samt “Labyrinter med jagt på store og små bogstaver”.

Der kan også arbejdes med prik-til-prik-opgaver, hvor man i stedet for at følge tal skal følge bogstaver for at lære alfabetet på en underholdende og interessant måde.

Ydermere kan man også kaste sig over de mange krydsord-ark, hvor man kan få gang i hjernegymnastikken.

Vores mål er at give dig adgang til en bred vifte af ressourcer, der kan inspirere og udfordre dig i din danskuddannelse. Alle opgaverne er tilgængelige som gratis PDF-filer, som du nemt kan downloade og udskrive.

Disse opgaver er velegnede til både børn og voksne og kan bruges både i klasseværelset og derhjemme. Gennem disse opgaver kan du styrke din forståelse for det danske sprog.

Vi opdaterer løbende vores samling med nye og spændende opgaver, så sørg for at tjekke tilbage regelmæssigt for at få adgang til de nyeste ressourcer.

Tag et kig rundt, find de opgaver, der passer bedst til dine behov, og lad os sammen udforske skønheden i det danske sprog gennem disse engagerende opgaver. God fornøjelse med danskopgaverne!

Øve bogstaver

Herudover er der også skrivehuse, hvor man kan skrive både 29 store bogstaver og 29 små bogstaver fra det danske alfabet. På den måde kan børnene træne dig færdigheder i bogstaverne i alfabetet.

Hvordan skriver man hvert enkelt bogstav, de forskellige måder at skrive nogle af bogstaverne på samt forskellen på store og små bogstaver.

Det er stadig godt at have en pæn håndskrift, og det giver også en bedre forståelse af bogstaverne samt gør det nemmere at huske bogstaverne og skille dem fra hinanden, når man aktivt bruger hånden til at skrive med.