Matematik

Her har vi samlet gratis skoleopgaver til faget matematik. Klik ind på kategorierne for at få overblikket over, hvilke skoleopgaver, der kan downloades til disse.

Matematik-opgaver til: Indskoling | Mellemtrin | Udskoling

Indskoling:

Regnebrikker (2 ark) Pengesedler og mønter (1 ark) Prik til prik-opgaver (33 ark)
    Gangetabeller (7 ark)
    Små plus-stykker (20 ark) Små minus-stykker (20 ark)
    Små gange-, minus- og plusstykker (20 ark) Den lille tabel – faktorerne 0-9 (20 ark) 2 x Regnekryds – små plusstykker (20 ark)
    2 x Regnekryds – små minus-stykker (20 ark) 2 x Regnekryds – små plus og minus-stykker (20 ark) 2 x Regnekryds – små gange-stykker (20 ark)
    2 x Regnekryds – små divisions-stykker (20 ark)
    Plusstykker med billedkoder (39 ark) Lær at skrive fra 0-9 (12 ark) Farvelæg tal (10 ark)
    Taltavler (8 ark)  Plus – Lagkager (20 ark) Minus – Lagkager (20 ark)
    Brøker – Lagkager (20 ark) Brøkers forhold – Lagkager (20 ark) Labyrinter: 10’er venner (20 ark)
    Labyrinter: Summen 20 (20 ark) Labyrinter: Summen 30 (20 ark) Labyrinter: Summen 40 (20 ark)
    Labyrinter: Summen 50 (20 ark) Labyrinter: Summen 60 (20 ark) Labyrinter: Summen 70 (20 ark)
    Labyrinter: Summen 80 (20 ark) Labyrinter: Summen 90 (20 ark) Labyrinter: Summen 100 (20 ark)
    Plusstykker – jule-billedkoder (60 ark) Minusstykker – jule-billedkoder (40 ark) Plus og Minus – jule-billedkoder (40 ark)
    Halloween-opgaver (140 ark)

Mellemtrin:

2 x Regnekryds – større plusstykker (20 ark) 2 x Regnekryds – større minus-stykker (20 ark) 2 x Regnekryds – større plus og minus-stykker (20 ark)
    2 x Regnekryds – større gange-stykker (20 ark) 2 x Regnekryds – større divisions-stykker (20 ark)

Udskoling:

Ligninger: ax+b=c små tal (20 ark) Ligninger: ax+b=c større tal (20 ark) Ligninger: ax+b=c store tal (20 ark)
    Ligninger: ax-b=c små tal (20 ark) Ligninger: ax-b=c større tal (20 ark) Ligninger: ax-b=c store tal (20 ark)
    Ligninger: ax±b=c små tal (20 ark) Ligninger: ax±b=c større tal (20 ark) Ligninger: ax±b=c store tal (20 ark)

Der vil løbende komme nye skoleopgaver til matematik ind på siden.

Prøv også spændende matematik-quizzer hos GoQuiz.dk her.

Gratis matematik-opgaver til print

I oversigten herover har vi samlet en lang række af gratis matematik-opgaver til print og download.

Der er blandt andet forskellige regnestykker, taltavler, regnekryds, matematik-billedkoder, prik til prik-opgaver, Halloween-opgaver og gangetabeller.

Matematik-opgaverne kan både bruges til skoleundervisning, hjemmeundervisning eller til hygge i ferien.